Lena Linn | REFERENSER
18859
page,page-id-18859,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
40

ÅR I BRANSCHEN

10

STYRELSEPOSITIONER

224

ANTAL ADEPTER

9

UTNÄMNINGAR & PRISER

2015-09-28 15.46.50
STINA WALLSTER

Ägare, Triften

Jag har anlitat Lena Linn för att ta fram varumärkesplattform, affärsplan och marknadsföringsstrategier för en helt ny affärsverksamhet.

Jag ser det som ett samarbete där Lena har varit otroligt engagerad. Jag vet vart jag är på väg och Lena bidrar framför allt med att sortera och strukturera upp alla tankar och idéer. Hon är ett kompetent bollplank som ställer få men rätt frågor som får en att tänka till.

 

Lenas har en stark förmåga att lyssna in vad det är man säger och sedan sätta det i relation till sina egna erfarenheter. Utan att mästra eller klappa till kan hon ifrågasätta mina synpunkter och låter mig också kämpa för vissa av dem. Det är jättenyttigt då man skapar ett helt nytt affärskoncept som ska ut på marknaden att det är långsiktigt och hållbart.

 

Lena är enormt begåvad och intelligent och dessutom väldigt rolig, man har alltid kul när man träffar henne. Det är mycket skratt samtidigt som hon väldigt skärpt. Hon är helt enkelt duktig på människor.

SOFIA BJÖRNSTJERNA

Product Manager, Gant

Första gången jag hade Lena Linn som mentor var under mitt sista utbildningsår på IHM. När jag sedan började på Gant som affärsområdesansvarig inledde vi ett nytt samarbete. Jag har dessutom rekommenderat henne till andra.

Lena är en av de mest professionella människor jag mött. Hon har en enorm kunskap om hur företag fungerar och situationer som kan uppstå. I min chefsroll behövde jag någon med lång yrkeserfarenhet som kunde vägleda mig, exempelvis i konflikthantering. Samtidigt var vi på väg in i en stor omorganisering och jag behövde hitta min nya position där. Mentorskapet kom därför att handla om många delar; konflikthantering, affärsutveckling och mitt personliga varumärke.

 

Jag skulle gärna fortsätta att ha Lena som mentor. Hon har betytt mycket för mig och är nog bland de klokaste människor jag har sprungit på. Numer har jag en mapp bland mina dokument där jag har sparat det vi har pratat om. Så nu kan jag alltid gå tillbaka till hennes visdomsord när jag behöver dem.

Sofia (GODKÄND)
Mikael (GODKÄND)
MIKAEL AHLSTRÖM

Ordförande, Charity Rating

Lena Linn valdes till styrelseledamot i Charity Rating 2014. Vi sökte någon med bred kunskap om marknadsföring för att hjälpa oss att definiera vilken typ av organisation vi är och hur vi ska positionera oss. Det har hon gjort på ett mycket bra och professionellt sätt.

Charity Rating är givarnas intresseorganisation. Vårt uppdrag är att granska hur ideella organisationer arbetar och vilken nytta de gör med våra gåvor. Vi ger även ut Givarguiden. Lena har fått oss att förstå skillnaden mellan Charity Rating och Givarguiden och hur de bör positioneras.

Genom sin kunskap, kompetens och långa erfarenhet har Lena utvecklat ett antal verktyg för att hjälpa verksamheter att förstå sin positionering. Det har varit till stor nytta för oss.

 

Lena ger ett oerhört kompetent intryck. Hon är väldigt intelligent, verbal och strukturerad i sitt tänkande och det är tydligt att hon har gjort det här länge. Detta märks inte minst på våra styrelsemöten där hon alltid bidrar med kloka och bra inlägg.

VILLE HÖÖK

Chefsrekryterare, Quality Search

Jag lärde känna Lena då jag var generalsekreterare för Friskis&Svettis Stockholm och Lena styrelseordförande. Vi expanderade kraftigt då, vilket krävde viktiga strategiska beslut, framför allt om lokaletableringar och marknadsföring.

Under Lenas tid som ordförande öppnade vi flera stora anläggningar. Överlag mycket lyckade processer utifrån en oerhört medveten marknads- och etableringsstrategi.

 

Lena har ett otroligt sinne för verksamhetsorganisationer och bred kunskap om marknadsföring. Hennes kompetens inom varumärkesutveckling ledde till att Friskis&Svettis Stockholm skapade en helt ny struktur för marknadsföringen, en helt ny marknadsplan baserad på Lenas kunskaper.

 

Friskis&Svettis styrelse är framför allt strategisk och hanterar samma typ av frågor som i ett tjänsteföretag. Som styrelseordförande är Lena positiv och tydlig. Styrelsemötena med henne höll alltid en fin och professionell ton. Jag tycker att hennes trevliga och professionella förhållningssätt är suveränt. Helt enkelt ett stort tillskott i ett styrelserum.

Ville (EJ GODKÄND)
Florence (GODKÄND)
FLORENCE CARDELL

Marknads- och försäljningschef, Yasuragi

Jag har haft Lena som mentor vid två tillfällen; första gången genom Visitas mentorprogram Kulnet och andra gången som marknads- och försäljningschef på Yasuragi.

Redan första gången kände jag att det var en perfekt matchning. Lena ger aldrig några direkta svar, istället ställer hon de rätta frågorna, låter mig själv inse vad jag ska ta beslut om och hur jag ska gå vidare. Det har gjort att jag har vuxit mycket som medarbetare, chef, och som människa.

 

Lena bjuder på sina egna erfarenheter. De fungerar som dörröppnare för olika scenarier där jag inspireras av hennes erfarenheter och sedan hittar min egen väg. Inte bara negativa situationer, utan det handlar oftast om att göra någonting bra ännu bättre.

 

Alla borde ha en mentor, man behöver någon som lyssnar och ger sin tid. Som mentor är Lena väldigt hjärtlig och samtidigt affärsmässig. Jag är alltid förväntansfull på vägen dit och väldigt energifylld och lite lättad efteråt. Jag har fått prata av mig och har fått en egen ”Florence”-timme.

THOMAS ARDENFORS

Ordförande, moderaterna Sollentuna 2011-15

Lena Linn har en fantastisk förmåga att beskriva vikten av ett starkt varumärke. Hon är en utmärkt föreläsare, väldigt god retoriker, rasande intressant att lyssna på och väldigt duktig på att förklara krångliga saker på ett begripligt sätt.

Lena har också förmågan att få varje deltagare att känna sig sedd och delaktig och då våga komma med sin egen åsikt vilket bidrar till processen och resultatet.

 

Lena skapar en smältdegel av kreativitet som jag tycker är föredömlig och som gör det naturligt för mig att rekommendera henne för seminarier och workshops för företags- och organisationsledningar.

 

Lena hjälpte oss att lägga grunden till hur vi skulle utveckla, använda och betona partiets varumärke i valrörelsen. Det arbetet gjorde vi ett par år före och med det som grund kunde vi sedan bygga vårt sätt att kommunicera under själva valrörelsen.

Thomas 1

METALOGGA